Öt fontos dolog, amit csinálj meg az ágyban, mielőtt felkelsz!

Az állatvilágban jól megfigyelhető, hogy ébredés után 'átmozgatják' magukat, és ösztönösen nyújtják az izmaikat. 

Mit csinálunk mi, emberek? Eszünkbe sem jut, hogy a szervezetünknek segítsünk a több órás fekvő pózból átállni egy egészen más terhelésre. Próbáld beiktatni ezt az 5 fontos gyakorlatot az ébredésed utáni időszakba. Csak pár perc az egész!

1.

Vegyél egy mély lélegzetet és nyújtsd a fejed fölé a karokat úgy, hogy a kezek össze legyenek kulcsolva. Próbáld meg előre tolni a lábujjaidat, és próbáld a lehető legmesszebb kinyújtani.  Közben figyelj arra, hogy a térd egyenesen legyen.

Számolj ötig, majd lazulj ki. Ezt ismételd meg háromszor, mert ez a gyakorlat az egész testre kihat, és nyújtja az izmokat.

2.

Háton fekve húzd fel a két lábad a mellkashoz, majd kulcsold át a térdeknél. 10 mély lélegzetet vegyél, és addig maradj ebben a pozícióba. Ne feszítsd a nyakadat, de dőlj vele előre, és tartsd kényelmesen a párnán.

Ez nagyszerűen nyújtja a hát alsó részét.

3.

Háton fekvésből indulsz, és lassan felemeled a felsőtested, majd előrehajolsz. Próbálj ráfeküdni a lábadra, és a kezeddel elérni a lábujjaidat. Nem kell erőltetni, csak addig hajolj előre, amíg kényelmes. Ebben  a pozícióban 10-szer vegyél mély levegőt, az orron keresztül beszívod, majd a szájon keresztül fújod ki.

Ez a lépés megnyújtja a combcsontokat, a medencét és a gerincet.

4.

Háton fekszel, felhúzod az egyik térdedet, majd a mások lábbal a térdedre támaszkodsz. A kezeddel kulcsold át a térded, és finoman húzd magad felé. Tartsd ezt a pozíciót öt lélegzetig, aztán válts oldalt.

Ez a gyakorlat nagyon jó a csípőizületeknek és a comb izmainak. 

5.

Tedd a lábakat a padlóra, és felsőtesttel dőlj előre. Próbáld elérni a padlót úgy, hogy a fejed legyen lehajtva. Lengesd meg a karokat, és hagyd, hogy bemozdítsa a felsőtestet. Csináld ezt öt lélegzetvételig. 

Most már feltöltődtünk energiával, és készen állunk arra, hogy felkeljünk az ágyból.